Kôň a jeho reč

1. září 2011 v 14:17 | Viktória Kóňová |  Recenzie kníh
Ahojte, tentokrát som si pre Vás pripravila ďalšiu recenziu odbornej knižky o koňoch, teda jej popis a zhodnotenie. :)

Dnes to bude ďalšia kniha od anglickej autorky Lesley Bayley (minule to bola jej kniha "KONĚ: Práce ze země", ak si recenziu na ňu chcete prečítať, nájdete ju tu). Pozrime sa teda na tú dnešnú recenziu...

Lesley Bayley: Kôň a jeho reč

Vydavateľstvo: Cesty
Rok vydania: 2003
Počet strán: 96
Cena: 6,27 € (martinus.sk), 94 Kč (knihy.abz.cz)

Obsah: Kniha sa zameriava na osvetlenie najzákladnejších princípov reči tela koňa, teda čo kôň dáva najavo svojím pohľadom, pohybom uší, chvosta, postojom, pohybom a celkovým prejavom. Snaží sa čitateľa dostať do roly koňa, ukázať mu, ako sa na (pre nás bežné) veci díva kôň a prečo v niektorých situáciách nereaguje tak, ako by sme si možno priali. Sprevádza nás všetkými oblasťami, ktoré sa koní týkajú - chovom koní, zaobchádzaním v stajni, chytaním vo výbehu, jazdením, výchovou a výcvikom mladých koní, prepravou koní... Skrátka, snaží sa podať ucelený pohľad na koňa a jeho reč.

Kritika: Budem úprimná - mne táto kniha nič nové nedala, pre mňa je príliš povrchná. Len sa obtiera o povrch skrytého sveta tichej reči koní, opisuje vlny na hladine oceána, no nehovorí nič o skrytých prúdoch hlboko pod hladinou, čo ich spôsobujú. Samozrejme, úplným nováčikom v svete koní môže poskytnúť dobrý štart, úvod, malé písané písmenká abecedy konského jazyka... Čo sa mi však na publikácii páči, je jej prehľadnosť, pekné spracovanie s názornými fotografiami a tiež to, že autorka sa snaží prejsť všetkými možnými oblasťami spolužitia s koňmi. Volí nenásilný pokojný prístup, čo je tiež veľké plus. Príjemným spestrením textu sú aj zaujímavé rámčeky "Viete, že?" a to, že autorka ako príklad používa jedno veľké fungujúce stádo koní, oboznamuje nás so vzťahmi v ňom, a tým nám veľmi názorne ukazuje fungovanie komunikácie medzi koňmi.

Hodnotenie:

Odporúčanie: Pre tých, čo už majú pár rokov skúseností s koňmi a isté vedomosti o prirodzenej komunikácii s nimi, táto kniha asi nebude veľmi prínosná. No všetkým začiatočníkom ju môžem vrelo odporučiť, ako úvod k učeniu sa efektívnej komunikácie s koňmi poslúži skvele. ;-)

To je asi všetko, čo môžem povedať k tejto publikácii... A nabudúce Vás v tejto rubrike čaká recenzia prvej knihy od Montyho Robertsa.

Zdroje:
Moje vlastné myšlienky a skúsenosti.